Anne van Tiel

Anne van Tiel heeft een aantal prachtige aquarellen gemaakt voor Stichting HERO.
Anne maakt haar eigen verf met pigmenten en heeft een geheel eigen stijl om haar verhaal op in beeld op papier te krijgen.

Anne is ongelooflijk creatief en gaat daar helemaal in op.

Anne heeft de hulphond Pien, een Goldendoodle die Anne helpt haar leven op orde te houden.

Door een moeilijke jeugd en traumatische ervaringen heeft Anne een bipolaire stoornis en PTSS.

Anne leeft in een veilige setting samen met Pien, voor Stichting HERO heeft Anne een aantal prachtige aquarellen gemaakt die geveild gaan worden.

De kunstenares is Anna van Tiel: https://www.creatievechaos.nl/

In 2005 studeerde Anne af aan de Academie voor kunst en vormgeving te Enschede.
In de richting autonoom kunstenaar tekenen/schilderen en grafiek. Tijdens de opleiding heeft Anne veel ruimtelijk werk gemaakt, en heeft Anne veel interactie met haar schilderijen.
Anne werkt vanuit zelfexpressie, reageert op wat ontstaat vanuit het medium wat zij op dat moment gebruikt. Verwondering en expressie zijn belangrijk in haar werk. Anne experimenteert met verschillende materialen en dit levert vaak verrassende beelden op.

In 2008 volgt Anne de BIK opleiding en gaat aan de slag als kunstenaar in het primaire onderwijs. Door heel Nederland geeft Anne les aan kinderen voor kunsteducatie, Anne kan zich goed aanpassen aan de belevingswereld van kinderen.

Het werkproces
Als ik schilder of creëer stap ik in een andere wereld, mijn binnenwereld, een grenzeloos proces van het creëren. Het bouwen zonder oordeel, vertrouwend op je intuïtie… mijn eigen wereld zonder prikkels, gedachten of uitleg.

Je handen over het doek strijken, de verf die er vanaf druipt.
Ik blijf creëren om te relativeren, het geeft mij inzicht.
Maakt me wie ik ben en waar ik voor sta.

Doormiddel van mijn beeldtaal probeer ik mijn belevingswereld te delen.
Mijn werk komt van binnenuit, het ontstaat…
Het is mijn manier van praten, mijn uitleg, zo ziet mijn wereld eruit.
Mijn kwetsbaarheid, mijn ziel, mijn ik…..